تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
سرخط خبرها

آیت‌الله علم‌الهدی: خون شهدا، تضمین حفظ عفت و حجاب در جامعه اسلامی | صمیمیت، محبت و جذب حداکثری، مهم‌ترین ابزار نهی از منکر است

  • کد خبر: ۱۲۶۸۵۳
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
آیت‌الله علم‌الهدی: خون شهدا، تضمین حفظ عفت و حجاب در جامعه اسلامی | صمیمیت، محبت و جذب حداکثری، مهم‌ترین ابزار نهی از منکر است
نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حضور گسترده مردم در تشییع پیکر شهدا نشانگر این است که مردم پای انقلاب و حکمرانی دین ایستاده اند و از انقلاب و دین دست بردار نیستند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در اجتماع عظیم مردم مشهد در میدان شریعتی که صبح امروز با حضور پرشور آحاد مردم و خانواده‌های معظم دو شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس و دو شهید اغتشاشات اخیر برگزار شد، اظهار کرد: ارواح طیبه دو شهیدی که امروز افتخار تشییع آنان را داریم، به همراه دو شهید دیگر که از شهدای تفحص شده دفاع مقدس هستند، در جمع ما حضور دارند. این شهدا از دو تبار متفاوت هستند؛ یکی مربوط به شهدای دوران دفاع مقدس و اکنون پس از چهل سال، به آغوش ملت بازمی‌گردند و تبار دوم این شهدا، مربوط به نسل مردان غیور و دلاوری است که پاسدار حجاب و عفاف هستند.

وی افزود: ۸۵ سال قبل جمعی از مردمان غیرتمند و مؤمن در مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب نوامیس جامعه در برابر رضاخان ملعون که ملغمه‌ای از استبداد و بی‌دینی بود، ایستادگی کردند، به شهادت رسیدند و مظلومانه دفن شدند. این دو شهید هم پس از ۸۵ سال در استمرار نهضت شهدای گوهرشاد در دفاع از حجاب و نوامیس مسلمین تا مرز شهادت جان‌فشانی کردند تا ثابت کنند که نه‌تن‌ها هنوز مبارزه بی‌حجابی و دفاع از خط عصمت و عفاف ادامه دارد بلکه این نهضت درحال توسعه و تعالی است.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۲۶ سوره مبارکه یس خاطرنشان کرد: بقای حجاب و عفت زنان مسلمان از تضمین بالایی برخوردار است که در آن مؤمنان حتی خون خود را در راه دفاع از احکام دین خدا تقدیم می‌کنند و به همین خاطر، اثر این شهادت‌ها تا ابد زنده و جاوید خواهد بود. ذات اقدس پروردگار در قرآن کریم درباره این شهدا می‌فرماید «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ» یعنی شهدا پس از اینکه اذن دخول به جنة المأوی را کسب می‌کنند، عرضه می‌دارند که‌ای کاش مردمان ما می‌دانستند که خداوند عالم چه جایگاه رفیعی برای ما در این دنیا تدارک دیده و ما را به نور کرامت خود برکت داده است.

وی ادامه داد: این درجه رفیعه و این رتبه والا را به خانواده‌های عزیز این شهدا تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که خلأ حضور این دو شهید در میان خانواده با عنایات خاصه پروردگار جبران شود.

حکمرانی دین خواست و مطالبه مردم است

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حضور پرشور مردم در مراسم تشییع شهدای مدافع امنیت مشهد نشان می‌دهد که حکمرانی دین موردخواست و مطالبه مردم است و هرگز از آن عقب‌نشینی نخواهد شد، گفت: حضور شما در قالب این جمعیت عظیم و در کنار پیکر‌های مطهر شهدا و در تشییع ابدان آنان بیانگر این واقعیت است که مسئله اسلام و حکمرانی دین در این کشور مسئله‌ای است که در هیچ زمان کهنه نمی‌شود و مردم از آن عقب‌نشینی نمی‌کنند. مردمی که ۴۳ سال پای نظام ایستاده‌اند، مردانه مقاومت کرده و از آن دست برنداشته‌اند، خواهان تحقق اصول این انقلاب است و آن هم جز حکمرانی دین و اجرای احکام الهی در زندگی اجتماعی نیست.

وی ابراز کرد: تجمع امروز مردم مشهد در تقابل با یک عده عناصر هرزه، ناپاک و مزدور اجنبی یا تعدادی از نوجوانان فریب‌خورده و به هیجان آمده نیست بلکه این تجمع در تقابل با استکبار جهانی و کفر فراگیر در عالم است. آن‌هایی که می‌خواهند اساس حکمرانی دین از این کشور برچیده شوند، تنها عده‌ای عیاش شهوتران که به دنبال فضای باز برای هوسرانی‌های خود هستند، نیست بلکه در حقیقت پشت سر آنان جریانات استکباری قرار دارند که هم‌اکنون برای براندازی دین راهی جز استفاده از افراد هوس‌باز و برخی نخبگان از دین‌گریزان ندارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: تقابل ما نه با این عناصر ناپاک بلکه با استکبار جهانی است که این افراد را به مزدوری می‌گیرد و با حرکت رسانه‌ای، تعدادی از نوجوانان را فریب می‌دهد و می‌خواهد با این مردم مقابله کند، اما غافل هستند که این ملت، همان مردمی است که هشت سال در جنگ تحمیلی ایستادگی کرده و از سرمایه‌های دوران دفاع مقدس دست‌بردار نیست.

وی تأکید کرد: خوشبختانه امروز نسل چهارم انقلاب به میدان آمده که خون‌بهای شهدای هشت سال دفاع مقدس را زنده، جاوید، پرقدرت و قوی‌تر از روز اول اقامه کرده و مصمم‌تر از نسل اول و دوم انقلاب پای این نهضت ایستاده است. این واقعیتی نیست که بتوان از آن عقب‌نشینی کرد.

صمیمیت، محبت و جذب حداکثری، مهم‌ترین ابزار نهی از منکر است

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر استمرار اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه، به تبیین شرایط و الزامات اجرای این فریضه الهی پرداخت و گفت: دختر خانمی که بی‌حجاب است، به هر حال یا براثر ناآگاهی، ندانم‌کاری یا اصلاً بر اثر خواست خود بی‌حجاب شده و حالا که ما در برابر منکر او موظف به نهی از منکر هستیم، باید توجه داشته باشیم که نوع انجام‌وظیفه ما منکر را براندازی کند و عامل آن را وادار به ترک آن کند و در این واسطه باید از ابزار صمیمیت، محبت و جذب حداکثری استفاده برد.

وی افزود: با همه این تفاسیر، امروزه بی‌حجابی در کشور ما دیگر منحصر در یک منکر ساده نیست و این عارضه اجتماعی سه خصوصیت پیدا کرده است؛ خصوصیت اول اینکه تجربه تاریخی از زمان رضاخان قلدر به ما نشان می‌دهد که بی‌حجابی ابزار استعمار اجنبی خارجی و مخالف دین است ولذا مردم باید با بی‌حجابی جریانی مبارزه کنند. خصوصیت دوم این است که بی‌حجابی به‌عنوان یک ناهنجاری فرهنگی باید هم به‌وسیله نهاد‌های حاکمیتی و هم با مشارکت مردم موردرسیدگی قرار بگیرد. خصوصیت سوم بی‌حجابی این است که تبدیل به ابزار دشمن برای توطئه افکنی و براندازی شده و استکبار جهانی به جای تانک و توپی که ۴۰ سال قبل در جنگ تحمیلی به کار می‌برد، امروزه به خاطر عجز و ناتوانی خود از پیاده‌نظام شهری استفاده می‌کند تا در برابر غیورمردان دلاور سپاه، ارتش و بسیج با موی پریشان دختر بی‌حجاب ایستادگی کند.

امام جمعه مشهد با ابراز امیدواری از فراگیرشدن مبارزه با بی‌حجابی در جامعه خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این عرصه برادران دلاور و خواهران مردآفرین در این عرصه ایستاده‌اند و با این ابزار دشمن در جنگ نرم مبارزه می‌کنند، اما علاوه بر این، دستگاه‌های حاکمیتی هم باید از این حضور در میدان پند بگیرند و ۲۰ دستگاهی که برحسب قانون حجاب باید از عفت عمومی پاسداری کنند، به اجرای وظایف قانونی خود متعهد باشند تا از قانون تخلفی صورت نگیرد.

وی در انتها گفت: من از همت شما مردم تشکر می‌کنم. شما مردم ۴۳ سال از روز پیروزی انقلاب و از قبل از آن، در عرصه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی، نسل گذشته و امروز خود را به میدان آورده و ثابت کردید که در لشکر امام حسین (ع) ایستاده و در برابر ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله، خود را مسئول دفاع از نهضت می‌دانید. امروز هم که شما در این میدان جمع شده‌اید، این حضور شما ثابت می‌کند که اگر در عاشورای سال ۶۱ هجری زندگی می‌کردید، مظلومیت‌های تاریخی حضرت سیدالشهدا (ع) در کربلا حادث نمی‌شد. انشالله امیدواریم که این حماسه‌آفرینی‌ها تا ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) ادامه داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->